miercuri, 8 iunie 2011

Jocurile foamei
de Suzanne Collins

Sotie si mama a doi copii, Suzanne Collins si-a inceput cariera in 1991, creand scenarii pentru seriale televizate destinate copiilor. Pasionata de lectura si scris ea devine una dintre cele mai faimoase scriitoare ale Americii dupa publicarea trilogiei “Jocurile Foamei”.
Drept sa spun, nu mi se intampla prea des sa citesc o carte si sa nu o pot lasa din mana. "Jocurile Foamei" are ceva cu totul aparte. Inca de cand am citit primele doua capitole pe blog-ul editurii, mi-am spus ca trebuie sa am acest roman.
Actiunea se petrece intr-un viitor apocaliptic, peste ruinele unui continent cunoscut odata ca America de Nord, unde se intinde natiunea Panem, impartita in douasprezece districte. Ca simbol al puterii Capitoliului, in fiecare an este organizat un concurs televizat sadic si sangeros. Douazeci si patru de adolescenti, cate doi din fiecare district, sunt rapiti de langa famliile lor si aruncati intr-o lupta pe viata si pe moarte. Doar unul dintre ei se va intoarce acasa faimos, bogat si…viu.
Din punctul meu de vedere, “Jocurile Foamei” are unul dintre cele mai captivante subiecte dezvoltate vreodata. “Pur si simplu am citit fara sa ma pot opri![…] O lectura inrobitoare.” afirma Stephen King. Este absolut uimitor ce poate crea mintea umana. In timp ce lecturam aceasta carte am fost o simpla prizoniera a actiunii. Am simtit tot ceea ce au simtit personajele si am trait anumite momente cu intensitate maxima.
Katniss, protagonista romanului, nu a incetat sa ma uimeasca. Desi apartinand districtului celui mai nesemnificativ si sarac, a reusit atat din punctul meu de vedere, cat si al restului personajelor cartii sa isi imprime statutul de eroina prin delicatetea sa impletita cu mult curaj. Ea este foarte preocupata de siguranta familiei sale inca de la moartea tatalui ei. De accea, se ofera sa ii ia locul surorii sale mai mici, Prim, atunci cand este aleasa prin tragere la sorti sa participe la Jocuri. Indemanarea si abilitatile sale fizice sunt extraordinare, fiind dezvoltate cu ajutorul vanatorii pe care, desi ilegal, o practica in afara districtului.
O carte despre viata, despre oameni, care atrage atentia asupra posibilitatii de a cadea în cealalta extrema, devenind salbatici, adevarate animale, insetati de sange, de cruzime.
Autoarea sfarseste acest volum lasand cititorii cu sufletul la gura in asteptarea urmatorului. Este o carte minunata si o recomand tuturor celor pasionati de Universul S.F. “Nu exista un roman de aventura mai bun!” (Rick Riordan)
“Nu uiti niciodata chipul persoanei care ar fi putut fi ultima ta sansa.”(Katniss)

Autor:Tudor Alexandra

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu