joi, 9 iunie 2011

Domnisoara Christina
de Mircea Eliade


Am ales aceasta proza fantastica ca subiect pentru blog si cred ca am facut cea mai buna alegere, iar pentru acest lucru tin sa ii multumesc doamnei profesoare, deoarece fara “ citeste daca esti curios/curioasa”, nu cred ca as fi ales vreodata acest roman.
Este o carte care merita, intr-adevar, citita, subiectul iesind din tiparele cu care am fost obisnuiti la scoala, iar dimensiunile nu foarte ample, ne sunt favorabile, noua, elevilor, a caror atentie este usor de captat, insa greu de mentinut!

Povestea mi s-a parut captivanta inca de la inceput, iar personajele mi s-au parut interesante si bine definite.De asemenea mi-a placut modul prin care se imbina realul cu fantasticul.
Dintre personaj,e Egor mi-a placut cel mai mult, fiind un personaj hotarat, curajos si foarte istet. Momentul in care Egor s-a logodit cu Sanda si a incercat sa o protejeze, infruntand-o pe Christina, mi s-a parut unul dintre cele mai importante momente ce au definit caracterul puternic al acestuia.
Finalul cartii insa m-a dezamagit pentru ca mi s-a parut neinspirat si destul de slab pe langa cuprinsul acesteia. Ma astepam la un final mai clar. De asemenea nu mi-a placut faptul ca scriitorul s-a pierdut prea mult in amanunte in momentul in care Egor o cauta pe Christina.
Un alt personaj interesant mi s-a parut Simina, prin schimbarile ei de spirit si maturitate, ce i se datorau Christinei.
Povestea in sine este una destul de simpla: Egor si domnul Nazarie sunt musafiri in casa doamnei Moscu. Pe parcursul vizitei lor, acestia incep sa observe schimbarile stranii de comportament ale doamnei Moscu si chiar a fiicelor acesteia, atunci cand este pomenita sora decedata a doamnei Moscu. Christina se indragoste de Egor si incepe sa il viziteze noaptea, iar Sanda se imbolnaveste. Egor incercand sa o salveze pe aceasta, se logodeste cu ea si o cauta pe Christina, pentru a o omori. Seara, Christina il viziteaza, dar Egor o respinge pentru ca ea nu mai este in viata, acest lucru facand-o sa darame lampa si sa dea foc la casa.
Protagonistul afla unde este ascuna si se duce sa o omoare, reusind. Insa, la final, vor muri si fiicele doamnei Moscu.
Autor: Ungureanu Lorena

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu